O nas | Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego

Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Mińsku Mazowieckim obsługiwane jest przez Wydział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych Starostwa Powiatowego w Mińsku Mazowieckim, realizując zadania wynikające z art 18 ust. 2 oraz art 16 ust. 1 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2007 r, Mr 89, poz 590). Powołane zostało Zarządzeniem Starosty Mińskiego Nr 28/08 z dnia 29 maja 2008 r.

Siedzibą Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego jest Powiatowe Stanowisko Kierowania Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Mińsku Mazowieckim przy ul. Warszawskiej 120. Centrum pełni całodobowy dyżur w systemie zmianowym. Do zadań Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego należy:

  1. pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,
  2. współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej,
  3. nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności,
  4. współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska,
  5. współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne,
  6. dokumentowanie działań podejmowanych przez centrum,
  7. realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa,
Październik 2017
P W Ś C P S N
« wrz    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Archiwum